"My siblings and I were voracious readers as kids: Between Hans Christian Andersen and every last installment of Amelia Bedelia, my parents couldn’t keep enough books on our shelves. If only we’d had the Infinite Adventure Machine. Developed as a spec project for Microsoft, it’s a computer program that generates crude outlines for--you guessed it--an infinite number of children’s stories. The only catch: You have to fill in the blanks. "No one has succeeded in programming a narrative yet.”The program's by London designer David Benqué, and it’s based on the research of Vladimir Propp, a Russian scholar who reduced the structure of Russian folk tales to 31 “narratemes”--basic narrative elements (like trickery, complicity, and villainy). The Infinite Adventure Machine works by randomly aggregating those 31 elements, according to a few simple rules, to create a synopsis. The synopsis is then spread over the virtual pages of a storybook. Each page gives you a rudimentary plot point (“departure of elders”) alongside a spare illustration (an empty house). Your job is to mine the depths of your imagination to round out the tale with details (“This story starts with two lovely parents who want to leave their child alone in their cold, dark shack”). Reload the program, and it coughs up a totally new synopsis. Are there really countless stories at hand? “I haven't calculated the number of possible outputs, but [it’s] seemingly infinite!” Benqué tells Co.Design." - × × ×
да, именно букварь! почти засинхронились посты %) - bifurcafe
Вы раньше успели написать про букварь, но я тоже это подумала. Я как-то видела карточную игру, в которой выпадающие игрокам карты формировали куски синопсиса, и побеждал тот, кто лучше рассказывал историю. Жалею, что не купила, надо будет заказать что ли. - Prometa
Впрочем, я могу гнать bedtime stories и без подспорья, это вопрос практики. - Prometa
Я могу гнать много разных начал, но мне не хватает запала, поэтому я быстро истощаюсь. - × × ×
2prometa: карточная игра >> дама за сердцем, казенный дом, дорога дальняя? Где-то уже было ) И истории там тоже рассказывают D - Центнер няшки
Помню, что генерацией сказок занимались в моем университете в 87 году, студенты делали курсовые и теперь знаю, что все это на базе исследований Владимира Проппа. :) Похоже только сейчас эти наработки будут монетизированы. - Alexey Kopylov
@cgvictor Нет, это настольная карточная игра, со специальными картами. Отдельное дело. - Prometa