"It's 15 years since Louis Theroux turned the TV cameras on to the US porn industry. Now he is revisiting it to see if anything has changed – and he finds a business in crisis" • #порно_два_ноль - × × ×
“Where the industry will end up is hard to predict. Clearly there is still a market for softcore movies made by companies such as Penthouse and Hustler, available on subscription channels. The parodies may continue for a while, too. But it is difficult to see how a business selling hardcore movies and even internet clips is sustainable when most people simply don't want to pay if they don't have to. To many people, when it comes to porn, not paying for content seems the more moral thing to do.
"The way it is now, within five years I don't see how there could be a professional porn actor," Michaels tells me. It's not easy to sympathise with the porn companies, which made so much money for so long by embracing a tawdry business and a dysfunctional work-pool. But it is worth sparing a thought for the legions of performers, qualified for nothing much more than having sex on camera, who have no money saved, and no future.” - × × ×
“At one of the top LA agencies for performers, LA Direct, the accountant Francine Amidor laments the "devastating" impact of piracy. "There's less work, and there's an abundance – because of the economy – of performers. There aren't enough people shooting to give everybody a day's work."
I put it to Amidor that she owes it to the young aspirants who still make their way to the LA Direct offices to explain the consequences of their decision. She demurs. "Because then I would talk three quarters of the girls out of the business and then we wouldn't be in business."
Fees for scenes, not surprisingly, have taken a hit. "Some girls get $600 [£390] for a scene now," the retired performer JJ Michaels tells me. "It might be $900-$1,000 for a big-name girl. It used to get up to $3,000." For guys, rates can be $150 or lower.” - × × ×
It sounds as if not piracy but UGC is killing porn studios? - 9000
Основная доля качественного UGC-контента — спираченное у студий, потому что самостоятельно хорошую картинку получить сложно. Поэтому студии, с одной стороны, пытаются выезжать на этом, постоянно повышая или качество или количество (и разнообразие), а с другой стороны — постоянно экспериментируя с технологиями для удешевления производства. Ну, и студиям постоянно приходится идти в новые ниши. - × × ×
Т.е. настроящего UGC особо нет, а есть узкий рынок, где всё ещё покупают продукцию студий, и широкий круг, где купленное распространяется бесплатно? А как же, условно говоря, модель shareware, типа "первые 10 минут бесплатно, а желающим большего предлагается заплатить"? Не работает? - 9000
После первых 10 минут большинству потребителей обычно уже ничего не нужно. И всегда есть торренты — хоть открытые архивы, хоть закрытые клубы, в которые это всё сливается и пиратится. Чуть интереснее будет, когда порно начнут производить по кикстартеровской модели краудфандинга, но это вряд ли превратится в устойчивый формат. Рынок очень открыт (порно перестало быть табуированным продуктом), поэтому продавать эксклюзив не выходит, а эластичность спроса и нелояльность потребителей убивает почти всё на корню. Пока кажется, что если парни не придумают нормальное подписное предложение, вся индустрия будет в вечной гонке за новыми жанрами-форматами-нишами, лишь бы выжить. - × × ×
Очень быстрый оборот продукта, очень большая конкуренция. Свежий материал таскают на зашифрованных дисках чтобы в промежутке не утекло. Эксклюзив эксклюзивен недели если не дни. - dixi
"представьте, что героин стал портиться через неделю" - кот от котов